twitter
rss


 
 
 
Οπτικός μαθητής
Οι οπτικοί μαθητές μαθαίνουν μέσω της όρασης. Σκέφτονται με εικόνες και μπορεί να απεικονίσουν στο μυαλό τους τις πληροφορίες που θέλουν να μάθουν.
 
Μήπως το παιδί  ή  μαθητής σας:
 
  • Προτιμά βιβλία με εικόνες;
  • Απολαμβάνει  να σχεδιάζει και να χρωματίζει;
  • θέλει να φτιάχνει παζλ;
  • Εντοπίζει λεπτομέρειες;
  • Θυμάται τα πρόσωπα των ανθρώπων πιο εύκολα από ό, τι τα ονόματά τους;
  • Του αρέσουν οι εικόνες με έντονα χρώματα, οι χάρτες, τα διαγράμματα ;
 
Αν απαντήσατε ναι σε κάποιες από τις παραπάνω ερωτήσεις, τότε μάλλον έχετε έναν οπτικό μαθητή στα χέρια σας. Έτσι, για να τον διδάξετε, χρησιμοποιήστε πολλά διδακτικά  οπτικά βοηθήματα. Εικόνες, διαγράμματα, χάρτες κτλ  είναι τα εργαλεία που θα βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει ευκολότερα τις  πληροφορίες.  Οι οπτικοί μαθητές μπορεί να έχουν δυσκολία στο να διατηρήσουν την προσοχή τους όταν τους διαβάζετε μεγαλοφώνως ένα βιβλίο που δεν έχει φωτογραφίες. Ενθαρρύνετε τον οπτικό μαθητής σας να φαντάζεται την ιστορία καθώς τη διαβάζετε.  Αυτό θα τον βοηθήσει να "δει" και να θυμάται αυτό που διαβάζετε. Θέσεις σε μπροστινά θρανία και καλύτερη οπτική επαφή με τον πίνακα, χρήση διαφορετικών μεγεθών γραμματοσειράς σε κείμενα ή φωτεινά χρώματα (π.χ. υπογράμμιση με μαρκαδόρους), θα βοηθούν σημαντικά.

Ακουστικός  μαθητής
Στη συνέχεια έχουμε τους ακουστικούς μαθητές, που μαθαίνουν μέσω της ακοής.
Μήπως το παιδί σας ή ο μαθητής σας:
 
  • Μουρμουρίζει ή/ και τραγουδά κατά την εκτέλεση μιας εργασίας ή συγκέντρωσης;
  • Απομνημονεύει εύκολα στίχους τραγουδιών και ρίμες ή ποίηση;
  • Θυμάται τα ονόματα των ανθρώπων πιο εύκολα από ό, τι τα πρόσωπά τους;
  • Απολαμβάνει να ακούει την ανάγνωση βιβλίων δυνατά;
  • Έχει μια καλή αίσθηση του ρυθμού;
  • Μιλά πολύ;
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δείχνουν έναν ακουστικό μαθητή. Όταν τον διδάσκουμε, η ανάγνωση βιβλίων δυνατά είναι ένα μεγάλο εργαλείο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ακουστικά βιβλία. Πληροφορίες που το παιδί θα πρέπει να θυμάται, όπως το σπίτι  αριθμούς τηλεφώνου  και διευθύνσεις,  την ορθογραφία λέξεων και κανόνες στα μαθηματικά, μπορείτε να τα εντάξετε σε  ένα ρυθμό ή έμμετρο λόγο και, στη συνέχεια, να τα επαναλαμβάνετε μαζί του  δυνατά. Πείτε του πως μπορεί να κάνει κάτι, μην του δείξετε πως να το κάνει.Να είστε συγκεκριμένοι στις οδηγίες σας.
 
 
Απτικός / κιναισθητικός μαθητής
Ο τρίτος τρόπος μάθησης είναι  ο απτικός / κιναισθητικός.  Αυτοί οι μαθητές μαθαίνουν με την αφή, την κίνηση, και με το να κάνουν αυτό που διδάσκονται. Αυτό το είδος της μάθησης είναι πολύ συχνό στα μικρά παιδιά  αλλά γίνονται οπτικοί και ακουστικοί μαθητές σε μεταγενέστερο στάδιο.
 
Μήπως το παιδί ή ο μαθητής σας:
  •  Έχει πρόβλημα να κρατά τα χέρια του μπροστά του χωρίς να πιάνει κάτι ή κάποιον.  
  •  Του αρέσουν τα βιβλία με τρισδιάστατες εικόνες ή τα βιβλία αφής;
  • Απολαμβάνουν τις χειροτεχνίας με πηλό και τα παιχνίδια που απαιτούν συναρμολόγηση και χτίσιμο;
  •  θέλει να ανοίγει τα αντικείμενα για να δει πώς λειτουργούν;
  • Ανυπομονεί  ενώ ακούει τις οδηγίες, θέλοντας να ξεκινήσει αμέσως;
  • Νευριάζει;
  • Πρέπει να σηκωθεί και να περπατήσει όταν κάθεται για αρκετή ώρα;

Αυτά είναι όλα τα χαρακτηριστικά των απτικών/κιναισθητικών μαθητών.
Αυτός ο  μαθητής θα χρειαστεί συχνά διαλείμματα από οποιαδήποτε εργασία που απαιτεί να κάθεται σε ένα μέρος. Αποσπάται εύκολα από τα άλλα παιδιά ή τα παιχνίδια που βρίσκονται γύρω του και χρειάζεται  ένα σαφές διάστημα, προκειμένου να συγκεντρωθεί. Δοκιμάστε δίνοντας στο παιδί σας κάτι να κρατά π.χ. ένα μολύβι, ενώ ακούει. Χρησιμοποιήστε απτικά αντικείμενα όπως μετρητές για τα μαθηματικά, γράμματα κομμένα από χαρτί ή υλικό άλλης υφής, ζύμη, πλαστελίνες κτλ. Πάνω από όλα, μην περιμένετε ένα παιδί που μαθαίνει με τον τρόπο αυτό να καθίσει ακίνητο. Παίξτε μαζί του διαδραστικά παιχνίδια, τείνουν να μάθουν πολλά από τη χρήση τέτοιων παιχνιδιών. Αφήστε το να να παίξει πριν από το διάβασμα. Ίσως να χρειάζεται κάποιο είδος δραστηριότητας αμέσως μετά το σχολείο
Θυμηθείτε, δεν υπάρχει σωστό ή λάθος το στυλ μάθησης. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουμε ένα στυλ που είναι κυρίαρχο, αλλά θα χρησιμοποιήσουμε τις άλλες μορφές κατά καιρούς. Μερικοί άνθρωποι έχουν ένα συνδυασμό των δύο μορφών που λειτουργούν καλύτερα για αυτούς. Όταν διδάσκουμε στα παιδιά πληροφορίες, καλύπτοντας τα διαφορετικά στυλ μάθησης είναι πιο πιθανό να τις κατανοήσουν και να τις θυμούνται.
 
 
 
 
πηγές
 
 
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου