twitter
rss

Πιθανά ελλείμματα μαθητή με ακουστική δυσλεξία

        Οι πιθανές ελλείψεις μαθητή με ακουστική δυσλεξία θα μπορούσαν να είναι κάποιες από τις παρακάτω: Παρουσιάζει δυσκολία στη φωνητική και φωνολογική επεξεργασία των πληροφοριών (Στασινός, 2009). Έχει αδυναμία στο να συνδέει ήχους με τα αντίστοιχα οπτικά τους σύμβολα. Δυσκολεύεται στη διάκριση μικρών διαφορών μεταξύ ήχων και μπερδεύει φωνήεντα και σύμφωνα. Έχοντας πρόβλημα στην ανάγνωση φωνημάτων, μπορεί να πετά ορισμένους ήχους από τις λέξεις ή να λέει ήχους σε λάθος σειρά (Hultquist, 2006). Έχει πρόβλημα στην ανάγνωση νέων λέξεων, ακόμα και απλών και γίνεται αργός αναγνώστης (Hultquist, 2006). Επιπλέον μπορεί να έχει περιορισμένο οπτικό λεξιλόγιο και να δυσκολεύεται στη γενίκευση από γνωστές σε άγνωστες λέξεις, αλλά και στην ανάλυση ή σύνθεση λέξεων από τα επιμέρους στοιχεία τους (Στασινός, 2009). Παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις στην ορθογραφημένη γραφή λέξεων. Συναντά δυσκολία στη μνημονική εγγραφή και ανάκληση γραμμάτων με αποτέλεσμα λέξεις που διδάχθηκε να τις ξεχάσει σε σύντομο διάστημα. Παράλληλα, χρειάζεται πιο πολύ χρόνο, σε σχέση με τον τυπικό αναγνώστη, στη γραφή καθ’ υπαγόρευση λέξεων στην τάξη και ζητά συχνά την επανάληψή τους από το δάσκαλο. Έχει δυσκολία στην αναγνώριση της ομοιοκαταληξίας ανάμεσα σε δυο λέξεις ενός κειμένου και δυσκολεύεται στην αποστήθιση ποιημάτων με ομοιοκαταληξία. Δυσκολεύεται στην κατονομασία ηχητικά παρόμοιων λέξεων, στην ερμηνεία διακριτών ακουστικών πληροφοριών και στη σωστή προφορά λέξεων. Επιπλέον, μπορεί να παρουσιάζει προβλήματα στην αναγνωστική κατανόηση των μηνυμάτων του γραπτού κειμένου. Μπορεί να έχει πρόβλημα στο να μεταφράζει ή να θυμάται τι του είπε κάποιος (Hultquist, 2006). Η σχολική του επίδοση είναι χαμηλή παρότι, συνήθως, η νοημοσύνη του είναι πάνω από το μέσο όρο. Τέλος, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στην εργασία του και κουράζεται εύκολα.
 

Βιβλιογραφία


Hultquist, A.(2006). Introduction to Dyslexia for parents and professionals. London & Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers p. 19-22
Στασινός, Δ. (2009). Ψυχολογία του Λόγου και της Γλώσσας. Ανάπτυξη και Παθολογία. Δυσλεξία και Λογοθεραπεία. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg

 

 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου