twitter
rss

 
Για την κατασκευή ενός φύλου εργασίας μπορώ  να λάβω υπ' όψιν τα παρακάτω:
-Αποκτώ βαθιά γνώση της διδακτικής ενότητας
-Εντοπίζω με σαφήνεια:
Προαπαιτούμενες γνώσεις,
  Πυρηνικές γνώσεις (πληροφορίες, έννοιες, δεξιότητες, στρατηγικές, στάσεις ζωής),
  Μετασχηματιστικές γνώσεις.
-Καθορίζω δραστηριότητες που να αντιστοιχούν και να καλύπτουν τους στόχους μου. Οι δραστηριότητες ποικίλουν από άποψη τυπολογικής μορφής αλλά και από άποψη βαθμού δυσκολίας.
  -Επιμελούμαι από αισθητικής απόψεως το Φύλλο Εργασίας.
  -Εφαρμόζω το Φύλλο εργασίας  σε περιβάλλον παιδοκεντρικής προσέγγισης. 
  Κανόνες Καλαισθησίας Φύλλου Εργασίας
·         Χώρος για να φαίνεται το ονοματεπώνυμο του μαθητή, ο τίτλος του μαθήματος και η ημερομηνία,
·         Ευανάγνωστα γράμματα / Γραμματοσειρά,
·         Χρήση εικόνων σχετικών με το συγκεκριμένο μάθημα,
·         Χρήση διακοσμητικών στοιχείων μεταξύ των ερωτήσεων,
·         Ικανοποιητικό περιμετρικό περιθώριο και χώρος μεταξύ ερωτήσεων ώστε να «αναπνέει» το ΦΕ,
·         Ικανοποιητικός χώρος για να απαντηθούν οι ερωτήσεις,
·         Χρήση τόξων ή άλλων πλαισίων/σχημάτων για να εντοπιστούν, να τονιστούν ή να συσχετιστούν μεταξύ τους κάποια κύρια σημεία του μαθήματος.
Είδη Ερωτήσεων/Δραστηριοτήτων
Α. Ερωτήσεις/Δραστηριότητες Ανοικτού τύπου
Ø  Συγκλίνουσας σκέψης (π.χ. Ποια τα αίτια της εικονομαχίας; Ποια η σημασία της αποστολικής συνόδου; Γιατί ο Απ. Βαρνάβας θεωρείται ιδρυτής και προστάτης της Εκκλησίας της Κύπρου; Ποιο είναι το κεντρικό μήνυμα του τραγουδιού που ακούσατε;).
Ø  Αποκλίνουσας σκέψης (π.χ. Πώς θα αντιδρούσες αν ήσουν ένας από εκείνους που είδαν το θαύμα της τύφλωσης του Ελύμα από τον Απ. Παύλο; Τι θα σκεφτόσουν αν άκουες ότι κάποιος φίλος σου αποφάσισε να γίνει μοναχός; Γράψε ξανά την παραβολή του τελώνη και Φαρισαίου, χρησιμοποιώντας εικόνες της σύγχρονης ζωής. Τι θα έκανες εσύ αν ήσουν στη θέση του πρωταγωνιστή της ταινίας που παρακολουθήσατε;).
B. Ερωτήσεις/Δραστηριότητες Κλειστού τύπου
Ø  Συμπληρώσεις κειμένου με λέξεις που παραθέτουμε ανακατωμένες πριν ή μετά το κείμενο,
Ø  Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής,
Ø  Προτάσεις αναγνώρισης Ορθού / Λάθους,
Ø  Αντιστοιχίσεις,
Ø  Αναγραμματισμούς,
Ø  Σταυρόλεξα, αρκτικόλεξα, κρυπτόλεξα
Δείγματα ερωτήσεων κλειστού τύπου
1. Συμπληρώστε τα κενά του αποσπάσματος βάζοντας τις παρακάτω λέξεις στην κατάλληλη θέση:
    (Πατρί, τριαδικό, συγγράμματα των Πατέρων, Υιώ, παράδοση, θεία Λατρεία, Αγίω Πνεύματι, Σύμβολο της Πίστεως)
     Στην …………….. της Εκκλησίας μας, το................................... δόγμα συγκεφαλαιώνεται στο ............................................................... και αναλυτικά παρουσιάζεται στα ................................................................... και στη ....................................................           Από αυτήν,  ενδεικτικά αναφέρουμε το «Δόξα .............. και  ........... και ...........................».
2. Τοποθετήστε στη σωστή (από την άποψη της σημασίας) σειρά τις επιλογές που ακολουθούν την εισαγωγική πρόταση:
     Γνώση Θεού αποκτούμε από:
    α. ενανθρώπιση Υιού και Λόγου του θεού    
    β. δημιουργία εκ του μηδενός              
    γ. μορφές Αγίων Παλαιάς και Καινής Διαθήκης
 Δείγματα ερωτήσεων κλειστού τύπου
3. Αντιστοιχίστε τα στοιχεία της στήλης Α με τα κατάλληλα στοιχεία της στήλης Β
Στήλη Α΄
1. Μοναδικότητα Θεού
2. Ιδίωμα Αγίου Πνεύματος
3. Μεθεκτός ο Θεός
4. Συντήρηση κόσμου
5. Πληθυντικός δημιουργίας ανθρώπου
 
Στήλη Β΄
α) αγάπη θεού
β) ενέργειες θεού
γ) τριαδικότητα θεού
δ) προπατορικό αμάρτημα
ε) ενιαία θεία ουσία
στ) εκπόρευση από Πατέρα
ζ) εξομολόγηση
 
4. Σημειώστε ΣΩΣΤΟ στις ορθές προτάσεις και ΛΑΘΟΣ στις λανθασμένες:

Δείγματα ερωτήσεων κλειστού τύπου
5. Η φράση έναρξης της Θ. Λειτουργίας δηλώνει ότι:
    α. Δεν είμαστε άξιοι για τη Βασιλεία του Θεού.
    β. Είμαστε άξιοι για τη Βασιλεία του Θεού.
    γ. Με τη Θ. Λειτουργία ζούμε από τώρα τη Βασιλεία του Θεού.
    δ. Η Βασιλεία του Θεού δεν έχει σχέση με τη Θεία Λειτουργία.
6. Τα Ειρηνικά ονομάστηκαν έτσι γιατί:
    α. Έχουν ως μοναδικό θέμα τους την ειρήνη.
    β. Γράφτηκαν από τον άγιο Ειρηναίο.
    γ. Τα αιτήματα παρουσιάζονται συναπτά, δηλαδή το ένα μετά το άλλο.
    δ. Τα πρώτα αιτήματα αναφέρονται στην ειρήνη.
 
7. Βρείτε τις λέξεις που λείπουν με βάση τους ορισμούς που δίνονται. Τα αρχικά γράμματα των λέξεων που λείπουν σχηματίζουν μια έννοια σχετική με τα μαθήματά μας.
                                      
α. ………………………   Η πρώτη λέξη του δεύτερου αντιφώνου.
β. ………………………   Η όγδοη λέξη της φράσης με την οποία
                                           αρχίζει η Θ. Λειτουργία.
γ. ………………………   Η έκτη λέξη του πρώτου αντιφώνου.   
                                           (Η λέξη να γραφεί ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ)
δ. ………………………   Σημαίνει «πάντοτε» και συνήθως  συνοδεύει το νυν.
ε. ………………………    Η δεύτερη λέξη του πρώτου αντιφώνου.
στ. ……………………..    Η πρώτη λέξη του πρώτου αντιφώνου.
ζ. ………………………    Η δεύτερη λέξη του δεύτερου αντιφώνου
 
Δείγματα ερωτήσεων κλειστού τύπου
 Βρείτε στο ακόλουθο κρυπτόλεξο τα ονόματα 7 μαθητών του Χριστού.
 
 
 
 
 
 
 
 
Για περισσότερες πληροφορίες:   Γιάννης Ιωάννου 
 
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου